dijous, 5 de novembre del 2009

Diferents tipus de presentacions


Els docents alhora d’explicar es recolzen amb pissarres, transparències, diapositives,etc. Fins que va sorgir el programa per fer presentacions: Microsoft Power Point.

Al crear una presentació estem desenvolupant la forma de seleccionar, analitzar i sintetitzar l’informació. I utilitzar els mitjans digitals per recolzar l’aprenentatge individual i el dels altres.

Hi ha diversos programes i serveis en línea per a crear i publicar presentacions:

- Microsoft Power Point. El més utilitzat.
- Impress. És lliure i gratuït.
- Google Docs. Servei on-line.
- Slide Share o Slideboom. Servei on-line que permet publicar presentacions.

Els programes de presentacions estan estructurats amb: diapositives, objectes, accions, transicions i animacions.

En l’educació s’utilitzen les presentacions de dues maneres:

- Perquè l’ informació arribi als alumnes d’una manera ordenada i clara.
- Per motivar, interactuar, seduir, emocionar, mostrar...

Hi ha un error molt gran alhora de fer una presentació. Trobem a docents que fan presentacions plenes de lletra i es passen tota l’hora de classe llegint la presentació, en comptes d’explicar la lliçó. D’aquesta manera els professors no donen apunts, els alumnes han d’estudiar a través de Power Points, o d’altres presentacions.

Però no tot és negatiu, perquè les presentacions permeten estructurar el discurs. Hi ha diversos avantatges:
  • A la pantalla hi ha una guia del que s’està dient.
  • Dona la possibilitat d’incorporar imatges il·lustratives.
  • Permet crear esquemes perquè la matèria quedi més clara.
  • Es poden incorporar molts elements com vídeos, so, animacions...
  • L’alumne te més facilitats per agafar apunts.
  • Es poden canviar colors per fer-lo més atractiu.


També hi ha desavantatges molt comuns:

- Es carreguen les diapositives de massa informació i no es llegeix amb claredat.
- L’orador es limita a llegir la pantalla.
- Es carrega massa la pantalla de colors i formes sense cap ordre estètic.
- S’abusa dels elements multi medials.
- Depenent de la projecció, l’aula ha d’estar a les fosques i allò provoca cansament.
- Si hi ha massa animació a la presentació, no es fa cas a les explicacions de l’orador.
- L’orador pot anar massa ràpid explicant i l’oient no doni abast amb lo que sent i lo que llegeix.

A la presentació li podem donar diverses funcionalitats, depenent de lo que l’orador vol transmetre.

També a les presentacions es poden estructurar de diferents formes depenent de la matèria que es doni. Ens donen un exemple d’una classe d’història, que amb el suport d’un Power Point va ensenyant il·lustracions d’allò que està explicant l’orador.
Personalment cerc que l’article és molt interessant, ja que m’està donant idees de com fer presentacions, i amb quins programes es poden fer. I hem dona pautes per no caure en una mala presentació i d’aquesta manera tenir èxit alhora d’exposar un terme amb recolzament informàtic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada